събота, 30 май 2020 г.

Чийзкейк"Манхатън"


Напоследък съм на тема чийзкейк.Никога не бях приготвяла до сега от класическия печен чийзкейк,винаги ми се е струвал сложен и бавен за приготвяне,а и безличен и нефотогеничен.
Правих винаги по бързата процедура Чийзкейк с боровинки, и Чийзкейк с плодове,които също са много вкусни.
Наскоро направих Чийзкейк"Сан Себастиян",грабна ме най-вече,че той е без бисквитена основа и не се пече на водна баня.
Тези дни,стоейки в къщи,заради пандемията се поразрових из книгите,които имам,а те не са никак малко,но напоследък интернета  измести предназначението им и отворих тази.
Бях я купувала преди много години от Германия,заради кокетния и вид.


Разглеждайки я,попаднах на този красив чийзкейк.


Впечатлена от визията,а и от начина на приготвяне,трябваше да опитам.
С малки промени от моя страна в крайна сметка съм доволна-и от вида,и от вкуса.
Рецептата е дадена за 20 см.форма,а моята е 18 см,та намалих продуктите за бисквитената основа,но нямаше да е проблем да сложа и цялото количество,но мисля,че така е добре и поувеличих захарта-обичам да ми е сладко.
И в сезона на черешите го гарнирах с тях,вместо с боровинки.


Продукти:

100 гр.бисквити
50 гр. масло

400 гр.крем сирене
2 яйца
150 гр.захар
1 п.ванилова захар

450 гр.заквасена сметана
50 гр.захар
1 п.ванилова захар

250 гр.череши
50 гр.захар
4 с.л.вода
1 ч.л.нишесте

Бисквитите се смилат или натрошават и се смесват с разтопеното масло.
Разстилат се,като блат на дъното на откопчаваща форма,покрита с хартия/ако ще пренасяме чийзкейка върху поднос/ и хубаво притискаме.

Разбъркваме крем сиренето с яйцата,захарта и ванилията.
Изсипваме сместа върху бисквитения блат.
Слагаме в загрята 190* фурна и печем 20 мин.
Изключваме фурната и оставяме чийзкейка вътре 20 мин.

През това време смесваме заквасената сметана със захарта и ванилията.
Изсипваме сместа върху чийзкейка и го допичаме за 10 мин.
Изваждаме го и го оставяме да се охлажда и да стяга поне за 8 часа.

Докато се охлажда и стяга,приготвяме соса-

Черешите се почистват от костилките,поръсват се със захарта и 2 с.л.вода и се загряват,докато се стопи захарта.
Нишестето се размива с другите 2 л.вода и се прибавя към черешите,разбърква се,като се оставя да поври 1-2 мин.и се охлажда.

При сервиране всяко парче се гарнира със соса.




Да ви е сладко!

2 коментара:

  1. Прекрасно предложение! Аз предпочитам винаги печения чийзкейк. а с тази сметана отгоре е неустоим!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря,Соня,и аз вече предпочитам печения.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване