сряда, 3 юни 2020 г.

Сироп от листа на смокиня


Невероятно,но факт-ароматен сироп с дъх на сладко от смокини...но от листа.
Чувала бях преди години,но сега пък ми го похвалиха и си казах,че трябва да опитам,за което и не съжалявам.Набрах листа и речено сторено-ще се прави.
Измих ги,слагам да ги варя и нали съм"Тома неверни"наблюдавам процеса и подушвам непрекъснато-ми не ми замирисва на сладко от смокини,а на попарен лапад,опитвам го има тръпчив вкус.Викам си няма да е тая,сигурно не е сега момента за бране на листата,може би трябва,като узреят смокините...но съм упорита,ще пробвам до край,може обонянието да не ми е наред.Сварих ги,оставих да изстинат,изтисках,прецедих и го оставих-скептицизма ми не ме напуска,ще се излива явно в мивката,но да е утре.На другия ден с изненада установявам,че сиропа станал ароматен и тръпчивия вкус е изчезнал.Смело сипах захарта и доварих.

За целта са ни нужни:-

30 листа от смокиня
1 л.вода
1 кг.захар
1 ч.л.лимонтузу

Листата се измиват,заливат се с водата и се варят 30 мин.
Оставя се да изстине,листата се изстискват и течноста се прецежда.
Слага се захарта,разбърква се и се вари до леко сгъстяване,около 30-40 мин.
Накрая се слага лимонтузуто и се охлажда.
Не мисля да зазимявам,защото листа има през повечето време на годината.
Сервира се охладен,разреден с газирана или минерална вода и резен лимон.
Да ви е сладко!




Няма коментари:

Публикуване на коментар