вторник, 2 януари 2018 г.

Сладко от хинап


Хинапът е малко известен у нас,вирее в определени области,като навсякъде е с различно наименование-барабошки,китайска фурма...
Напоследък стана много популярен,поради това.че е полезен и лековит.



Имаме го в двора от много години,но никога,не съм му отдавала значение,хапваме по някой плод и до там,така си изсъхват по дървото.
Но,пък тази година реколтата беше богата.


Сега се появиха много рецепти с него и от любопитство,реших да пробвам.
Аз опитах със сладко,свекърва ми направи компот и изсушен плод.




1 кг.плод се обезкостява /ползвах уред за премахване на костилки/
1 кг.захар се залива с 1 л. вода и се сварява сироп.
С половината от сиропа се залива плода и се вари около 30-40 мин на слаб котлон.
Оставя се да престои 6-8 ч. /аз цяла нощ/,след което се залива с останалия сироп и се вари до желаната гъстота,слага се 1 ч.л.лимонтозу.
Топъл се слага в сухи бурканчета,затварят се и се обръщат с капачката надолу.



Получават се хубави захаросани плодчета,които често използвам за украса на десерти,поради красивия им вид.



4 коментара:

  1. А може ли да се направи компот от хинап с костилките ? И още: съхраняват ли се плодчетата във фризер или хинапът изисква специална обработка ?

    ОтговорИзтриване
  2. Яз го изсушавам и цяла зима си правя чай, а ако сложиш малко захар или мед, става компот.

    ОтговорИзтриване
  3. Можете ли да ми изпратите семе

    ОтговорИзтриване