четвъртък, 23 февруари 2012 г.

Гуакамоле

Гуакамоле-винаги ми е звучало много екзотично.Това е ястие от мексиканската кухня.Преведено буквално означава сос от авокадо,а всъщност представлява смес от намачкано авокадо,сол,лимонов сок,червен лук,домат и подправки.Прави се много лесно и бързо,а е вкусно и полезно.Важно е авокадото да е добре узряло.Това лесно се познава,ако при натиск палецът потъва леко.Ако е зелено се оставя два-три дни в близост до други плодове/банани,ябълки/ и то омеква.За първи път,като опитах авокадо,не бях очарована,а то било зелено,но тогава не ги знаех тези неща,не знаех как да го приготвям.Сега успешно го разпознавам и присъства често в менюто ми.Традиционно гуакамолето се поднася с царевичен чипс /tortilla chips/,но може и с обикновен чипс, препечена филийка,като гарнитура към ястие,като добавка към салатен ордьовър.Като се замисля го оприличавам на нашето кьопоолу,но много по-свежо и по-леко на вкус.Ще напиша продуктите за оригиналната рецепта,както я представиха в едно предаване за мексиканска кухня.Аз пропуснах някой неща. 
Продукти:
2 бр.авокадо /добре узряло/
1 лайм /зелен лимон/
1 домат
1-2 скилидки чесън
1 главичка червен лук 
1люта чушка
сол-на вкус
табаско
кориандър
Намачква се авокадото с вилица,добавя се сока от изцедения лайм /аз използвах обикновен лимон/,за да не потъмнее авокадото.Лука се нарязва на ситно.Домата се обелва,маха се семето и месестата част се реже на ситно.Чесъна се намачква.Чушката се нарязва на ситно.Всички продукти се слагат в авокадото и се разбърква.Подправя се със сол на вкус.Добавят се табаското и кориандъра-аз съм ги пропуснала умишлено.В готовата смес се поставя костилката на авокадото- това предотвратявало потъмняването на гуакамолето.Добър апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар