неделя, 18 март 2012 г.

Шоколадови сусамки

 
 
 
 
У дома са на почит.Преди години ги продаваха само по панаирите,сега има във всеки един хранителен магазин,но успешно се приготвят и в домашни условия.За любителите на сусам това десертче е от типа-бързо,лесно,вкусно. Рецептата я имам от интернет,правя я от доста години,но тогава нямах навик да записвам източника,а само сполучливи рецепти.Днес,правейки ги за пореден път ми се сториха някак скучни и реших да вложа малко творчество и да ги разнообразя или както е модно напоследък да се казва-Гурме.Като страстен любител на шоколада естествено експериментирах с него.Незнам защо,но ми се струваше,че черния шоколад няма да си пасне със сусама.Пробвах с млечен шоколад и никак не сбърках.Получиха се превъзходни на вкус.Понеже не бях сигурна как ще се приеме шоколадовия вариант,залях само половината с шоколад.Но познайте-заявиха ми,че сусамки няма да ядат,а само шоколадови.Вече ще ги правя само така.

Продукти:
1 ч.ч.захар
2 ч.ч.сусам
1 с.л.олио
1 с.л.оцет
1 к.л.сол 

Сусама се запича в сух тефлонов тиган до златисто и се оставя да изстине.Захарта се карамелизира.Разбърканите олио+оцет и сол ,се прибавят внимателно /за да не пръсне/ към захарта и се разбърква.Веднага се прибавя и  сусама,бързо се обърква и се изсипва върху намокрена дървена дъска за хляб.Разтила се равномерно с широк нож и се заравнява с точилка.Веднага се нарязва на желани форми,като първо се изравняват краищата,за да станат равни парчета.Рецептата може да се разнообразява и с ядки-фъстъци,орехи,бадеми.Млечния шоколад се разтапя и се заливат с лъжичка сусамките само отгоре.Да ви е сладко!

1 коментар:

  1. Много идейна рецепта! Аз често правя сусамки, но не ми е хрумвало да ги залея с шоколад :) Определено ще опитам! Поздрави и хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване